Tuesday, November 8, 2011

benarkah mereka wujud?


selesai mengkhatamkan dua buah novel dalam cuti semester yang sebulan ni.*tak lama lagi akan berakhir*

saya tahu,novel ni dah lama diterbitkan.tapi saya percaya pasti ada hikmahnya kenapa baru sekarang membacanya.mungkin kalau saya baca dalam sekolah dulu,saya masih belum faham dan kurang menghayati erti perjuangan/jihad/da'ei/mad'u dan segala yang bersangkut paut dengannya.


baru sahaja mengkhatamkan novel 'sinergi' pada jam 11 pagi tadi.masih terkesan dengan jalan ceritanya.*rindu pada sahabat yang kini berada di mesir,aina nazurah* :')
bagus jalan cerita kedua-dua novel.tautan hati menggunakan watak wanita sebagai watak utama manakala sinergi menggunakan watak lelaki.rasanya,melihat kepada penulis dan muka hadapan novel pun sudah tahu.


persoalannya:
wujudkah orang yang watak seperti asiah yusra & aleeya khadejah dan irfan hakimi & rasyid ??
kalau wujud,saya nak jumpa mereka! ^^


ukhuwah mereka terlalu hebat,jiwa mereka terlalu ampuh,hati mereka terlalu cekal,pengorbanan terlalu tinggi.boleh dikatakan banyak perkara yang positif.
nama pun novel kan.tapi tiada apa yang mustahil andai IMAN menjadi paksi.


membaca cerita macam ni,masih banyak perkara perlu saya perbaiki.


hebatnya ukhuwah mereka +.+
hati mereka bersih.tiada buruk sangka.tak putus asa dalam mengajak kebaikan.
sentiasa mendekati sahabat.melebihkan sahabat lebih daripada diri sendiri.
dakwah mereka kreatif.


IMAN jawapan segalanya.


tertarik dengan kata-kata:
"setinggi-tinggi ikatan ukhuwah (itsar) ialah melebihkan sahabat daripada diri sendiri,serendah-rendah ikatan ukhuwah ialah berbaik sangka"


*tak tahu macam mana nak ulas novel ni,sebab macam speechless sikit*


aku kena mula!
islah!
*novel seterusnya,terasing by hilal asyraf *again* banyak pula baca buku beliau.
bukan fanatik/addicted.saya baca semua buku.cuma baru sahaja hendak mula membaca karya-karya hilal asyraf.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

9 comments:

@be BNadz said...

jom kita wujudkan watak itu..... mungkin intan boleh jadi mereka......

http://bukankisahzombie.blogspot.com

INTAN NADZIRAH said...

betul2! :) insyaAllah,,same2 kite jd watak tu ^^

pengemis Cinta~ said...

mereka wujud.;)

INTAN NADZIRAH said...

wah! :)
maknannya watak yd diceritakan tu mmg ade org nya?

nak jadi sebahagian dari mereka!bersama berjuang :)

pengemis Cinta~ said...

inshaAllah...;)

ps: pc suka baca penulisan intan. meracuni hati ini sudaa..hehe.izinkan pc letak blog ni dalam bloglist pc ea..syukran;)

INTAN NADZIRAH said...

syukran :) haza min fadhli rabbi~
suke bc penulisan pc jugak ^^ blog pc kemas.

tafaddholi~^^

shairazi sharizan said...

mereka wujud jika anda wujudkan ia kot.

yildirim fateh

INTAN NADZIRAH said...

ana sedang cuba tarbiah diri untuk mewujudkan mereka.insyaAllah.

nadzimah said...

semoga.......jom sama2... :)