Wednesday, November 30, 2011

hati yang ampuh.aku mahu!

apakah yang sedang melanda hati?
tak faham.
rasa tak senang.
jauhkan..tolong jauhkan.

tetapkan matlamat!
Allahu rabbi,
tuhan yang membolak-balikkan hati,
hanya kepada Engkau aku mohon pertolongan.

jadikan hati ini penuh dengan rasa kecintaan terhadapMU.
bantu aku untuk menjadikan segala yang ada di sisi hanyalah alat,dan Engkau sebagai matlamat.
Allah~Allah~Allah~
bantu aku.....
jangan biar aku lalai walau sesaat.
jangan tinggalkan aku,dan jangan biarkan aku terus meninggalkanMu saat aku leka.

dia/ia alat,DIA matlamat.
tiada masa untuk leka!perlu sentiasa bergerak!
banyak lagi perkara untuk difikirkan!


mujahadah itu pahit kerana syurga itu manis :)
sudah jatuh,masih kebal,bimbang retak,dibentengi iman.
cemburu dengan akhlaknya,ilmunya,semangatnya.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

4 comments:

serikandi islam said...

Berjuang memang pahit
Kerana syurga itu manis
Bukan sedikit mahar yg perlu dibayar
Bukan sedikit pedih yg ditagih

Berjuang ertinya terkorban
Rela terhina kerna kebenaran
Antara dua jadi pilihan
Dunia yg fana atau syurga
HIJJAZ-sunnah org brjuang :)

Nadzimah BNadz said...

nampak ayat kecik kat bawah....cemburu?huhu...
jemput baca post terbaru akak yang tajuknya 'aku cemburu' kalau sudi...jom..kita berusaha untuk jadi lebih baik dan terbaik di sisiNya....berusaha menuju redhaNya..tetapkan hati....jadikan cemburu itu alat yang intan duk tulis2 tu...hehe...nice entry..selamat berjaya dan terus dalam redhaNya.. doakan diri ini juga..... wassalam..

http://bukankisahzombie.blogspot.com/2011/11/aku-cemburu.html


Ketahuilah bahawa dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenteram, dosa akan diabaikan, Allah akan menjadi
ridha, dan tekanan hidup akan terasa ringan

Nadzimah BNadz said...

jadikan ilmunya..semangatnya...akhlaknya...pendorongmu..jangan sekadar cemburu...

*^-^*

INTAN NADZIRAH said...

serikandi islam:
syukran :) doakan sy ^^

kak nadzimah:insyaAllah :) sama2 mendoakan yea ^^

moga Allah redha..