Monday, January 9, 2012

tarbiyah untuk aku dan mereka

bismillahi walhamdulillah.
alhamdulillah atas segala nikmat yang tidak terhitung.
dalam kondisi kurang sihat.demam panas.batuk & selesema.
mengingatkan saya kepada peristiwa 3 tahun lepas(2009) ketika tingkatan empat di smap labu.dorm rabiatul adawiyah(bilik ruby).mengalami demam panas juga.antara demam yang paling teruk saya kira yang pernah saya alami.suhu mencecah 40 darjah celsius.sangat bahaya.sampai susah nak bergerak.mata berair.sejuk.

situasi sekarang(demam) membuatkan saya rindu pada sahabat-sahabat saya yang setia membantu masa saya demam.(teman sebilik)
zety,fadzlin,kak ain,kak murni.


terima kasih sebab lapkan badan.sejuk sangat.tak larat nak pergi bilik air.kak murni lapkan. :)
terima kasih sebab pimpin saya ke bilik air.takut jatuh.macam nak pitam.
terima kasih sebab suapkan makanan.saya masih ingat.saya kurang selera.kak ain buat air milo.campur makanan(macam koko crunch).mereka gilir-gilir suap saya :) mereka tidak tinggalkan saya sorang2 dalam bilik.kalau seorang sudah ke surau(solat maghrib),lepas selesai,giliran orang lain pula ke surau.sangat terharu :')
terima kasih sebab teman pergi hospital pukul 10 malam.cikgu elias(warden) bawa.
terima kasih sebab layan intan merengek macam budak kecil dekat hospital.badan intan sakit.lenguh.mungkin effect demam tu.'(merengek)badan sakit.lenguh.sakit pinggang' zety dan lynn tak tahu nak layan macam mana dah.sebab tak tahu nak cari inisiatif macam mana nak bagi hilang lenguh.kesian mereka dengar saya merengek :'(
terima kasih sebab sanggup siapkan intan dulu walaupun korang nak pergi sekolah.pagi tu semua rushing.semua sibuk nak pergi sekolah.tapi mereka sempat lagi jenguk saya.siapkan saya.suruh solat di katil.

terima kasih cikgu elias(warden) bawa saya pergi hospital.lepas balik dari hospital,cikgu suruh makan sebab saya tak makan lagi.singgah di sebuah gerai makan.makanan yang di'order' sudah sampai.tapi saya tak makan sebab badan lenguh.tak selera.nak tidur dalam kereta.cikgu layan kerenah.tak kisah saya tak makan,walaupun dah order.(membazirkan duit cikgu je intan ni -.-)

terima kasih cikgu azni(warden bertugas) sebab ambil berat.saya sampai asrama jam 3 pagi kot.tak ingat sangat.cikgu naik bilik saya,tanya khabar.tapi masa tu saya dah tidur kot.sahabat yang tolong jawab.(bayangkan cikgu naik bilik jam2/3 pagi untuk tanya khabar)

adakah ini namanya 'itsar' dalam ukhuwah?melebihkan sahabat lebih dari diri sendiri.subhanallah.
indahnya ukhuwah :')
sudah pasti indah.kalau tidak,masa kan saya ingat tiap-tiap detik yang berlaku semasa peristiwa ini.

demam tarbiyah untukku dan tarbiyah untuk mereka.sejauh mana kesabaran mereka melayanku.sejauh mana saya bersabar dengan ujian yang Allah beri.
ternyata mereka lebih sabar dariku!pada mereka masa saya merengek tu,'intan macam budak-budak la' tapi mereka tak marah pun.jujur saya katakan,kalau saya mungkin belum tentu saya sabar.
yelah.bayangkan sudah 16 tahun,merengek seperti anak kecil.malu bila teringat balik. ;p

terima kasih sahabat :') anda anugerah terindah.



*saja imbau kenangan.khas untuk zety,lynn,kak ain,kak murni dan ahli bilik ruby 2009 :)*
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments: