Saturday, February 5, 2011

barakallahulakuma :)

sori sebab da lama sangat x update memandangkan sangat sibuk dengan orang kawen...lgpun internet kawasan selayang ni kureng..mood pun kureng..
td blaja drive..huh -.-' alahai bukit..x ske!haha..
aku ni x la lembik..tp x larat nak turunkan handbreak;p
sterang x yah cite la..beratnye~
**********************************************
hmm~letih nya~
nak update blog pun tak tau nak cerita macam mana..hehe..
as i had told in my last post,
minggu ni memang sangat sibuk dengan persiapan kenduri kahwin yang telah berlangsung
HARI SABTU,..jeng2;p
hari nikah tu x la sibuk sgt~sbb bkn aku pun kan yg nikah..hehe;p
semalam jemput menantu pulak kt putrajaya~
ok..persiapan ni dah d buad since hari khamis ari tu..
sedara pun sume da smpy..act,persiapan totally buat kat rumah saya walaupun
bkn saya yang nk kahwin!hehe..

fyi,saya sorang je sepupu perempuan yang belummmm kaweeenn~*wink2* ;)

sepupu yang kawen..dye duduk rumah atas..
huh?saya pun x tau cane nk ckp rumah sy ni mcm mane n name ape..haha..

tuan rumah kt ats..pastu saya menyewa di rumah bwh tuan rumah..phm x??ala,,rumah mcm ni byk kt kwsn kampung yg ada kat KL..

HAHA..abaikan~lgpun nak pindh rumah da x lame lg;p
tapi sedara mara sume tdo rumah saya memandangkan semuanya dah tua & uzur..sume datang dr pahang..tapi act,family kitorg rmai da duduk KL..

ok..cm biasa la kan..persiapan nye..
masak2,,mostly masak untuk anak-beranak mkn jgk sbb kenduri pkai catering..hehe..
so,sebenarnye..kitorg yg letih masak2 ni utk mkn tgh hari and 4 the dinner..HAHA..
MANE NK DIET 3,4 HARI NI..
mmg lari la..dr jarang mkn nasi,,3,4 hari ni je..sume nye nasi..
kawal2~hehe;p
mm..ok la..tatau nak ckp ape..hehe..tgk gmbo je la ek;p


kita semua sepakat,,di kampung hai pening lalat..hehe;p
ni kampung selayang pandang ok;p
my nenek sedara n mak sedara :)

sori la..mcm rugged ckit kan..mklumla..duk umah sndiri..hehe;p
semngt !konon pndy beno la gubah2 tu..tp ok la..hehe..
tym ni rase mcm i yg nk kawen..haha..sbb keje2 ni buad kt umah sy!;p
masak sambal hitam~

sudah nikah..tahmid =)
semangat saya dgr khutbah nikah tau~;p
hanya sekali lafaz..mereka sah bergelar suami isteri..
*nampak bona tosongih abg azriq pas dah lafaz nikah..*cover ckit bang klu epi..hehe;p
(eh..sy bkn org negeri ok;p)

uih..tbe jerk!haha...sje je nyelit..
ni baju hari nikah..tema khemah pink..haha..
plik kan tudung...huh -.-' mls nk control..haha


like sangat33x baju ni..cantek!colour pun cantek!mekap pun cantek!
sume cantek..hehe...ni hari persandingan..(next day)

thnx..bju sponsor kan..bese la..hehe..
bju ni orait!tp padding bju ni tebal sgt...nmpk besar je bahu..
da la gemok..nmpk lg gemok!HAHA:D JUJO CKIT..
HA..ni la deh keje tym org kawen..;p
keje anak dare~
act,sebelah ni my niece..ank sepupu..tp dye lg tua la..21..hehe..
ape??sy nmpk lg tua??ouh!itu perkara normal!hehe..


uih~mmg bz dan sket kaki!;p sape suh pkai heels...(da lame x pkai hels ni senanye)da mls nk lawa2 ni..

sudut gmbo x bes kan..bese la..takat kamera kecik samsung cm i ni..duk tepi je la..
len la DSLR..hehe..ley la duk tgh..;p
abg fitri(my cousin):intan..orang da x pakai da kamera mcm ni..hehe..
ye la abg fitri..intan pun tinginnnnn sgt DSLR tuh..haha..
psst2:tengok majlis2 kahwin ni..uih~RM10 000 pun tak cukup!
even kalau buad x mewah pun..hmm..khemah je da mahal,,mknn lg..cenderahati lg..hmm~mcm2..hehe..

saya suka jumpa ramai2 saudara-mara..! :))

ayah che..thnx dtg...(ayh che ni my uncle belah arwah ayah..walaupun bkn belah ayah...tp kenal la jgk ngan belah mama..ini yg kita mau...hehe;p)


cakap pasal kahwin ni..teringat cakap ustazah maryam..walaupun orang tu dya bercinta sebelum kahwin bagai nak rak dan berjaya berkahwin..tp sush perkahwinan tu nak berkat..mcm tu la lbey kurg..seng cite..msg nye..mule lah sesuatu dengan keberkatan agar ia berakhir dengan keberkatan =)

saya nak suami yang suke jumpe sedare mare ok..HAHA..(pesanan penaja..pesan awl2 utk orang yg aku x ketahui sape..hehe..mcm post dr.cinta punye blog lak!;p)


nak cakap sikit lah pasal kahwin2 ni..hehe..x salah pun,,lgpun ustaz jefridin penah cakap,,berfikir mengenai perkahwinan boleh menjadikan seseorang lebih matang kerna semestinya dia akan memikirkan tanggungjawab yang bakal di galasnya apatah lagi bila sudah ada anak..hmm..mcm mane nak melahirkan anak yang solehah??
bagi yang main kawen je tanpa pikir tanggungjawab yang bakal di galaskan oleh mereka..tu yang gagal melahirkan rumah tangga yang bahagia & diberkati..(cewah..cakap mcm dah kahwin..tp btol la kan :)
kadang2 jadi pelik dengan orang yang kahwin tiada mission..ye la..kalau sebelum kahwin pun sudah hidup macam orang sudah berumah tangga,,then..apa erti indahnya perkahwinan..sama je la kan..mcm x de nikmat perkahwinan tu...hmm...igtkan diri sndiri jgk~ :( tkutnya~btol mcm post dr.conta punya blog..
"kalau boleh..aku mahu Allah kirimkan engkau(x tau sape) kepadaku segera supaya aku selamat dr cinta yang tidak halal"





thnx dtg...dpt jgk aku ngelat buad keje di saat akhir..HAHA..EH..jgn riso..mama intan kenal dorg..ni bkn bf..tp bff..kwn dr skola rendh ni..siap dtg umah!kegelapan gmbo ni bkn sbb mereka..(haha..x bek aku)tp kwn aku kate sbb lighting..ha..yo la tuh..haha..

lupe nak pesan!hehe..gambo byk la...nk tgk..tgk le kt fb k...;p

last word:

SELAMAT PENGANTIN BARU

KAK IDA@ARZA

&

ABANG AZRIQ

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments: