Sunday, March 6, 2011

kau begitu aku begitu,kau begini aku begini~

sahabat:


aku perlukan sahabat yang soleh/solehah,
kerana kalau kau begitu aku turut begitu,kalau kau begini aku turut serta begini.
kalau kau seorang yang mementingkan semangat ukhuwah,pasti aku juga turut serta menyayangi sebuah ukhuwah.


kau yang berfikiran positif.
pasti aku akan turut serta positif dan tidak mudah bersangka buruk pada orang lain.
secara tidak langsung,aku terdidik bersifat begitu.
kerana kalau kau begitu,aku begitu :)
(orang yang sentiasa berfikiran baik ni,hati nya tidak kotor,tiada hasad)






kau yang menjaga hati.
insyaAllah,aku juga aku terdorong mengikut indahnya akhlakmu yang sentiasa menjaga hati,
memelihara maruah diri.
kerana terikut kau yang begini.



kau yang cintakan jalan dakwah.
pasti juga aku akan merasa kagum terhadap semangat juang mu mempertahankan islam.
langsung,aku turut rasa terpanggil melakukan yang sama sepertimu.kerana kau begitu.
kau yang cintakan ilmu.
pasti aku juga turut bersama rajin menuntut ilmu dan mencari serta meneroka ilmu Allah yang tiada bandingan keluasan ilmunya.kerana kau begini.

nasihatilah aku sahabat,nasihatilah aku sahabat,nasihatilah aku sahabat.(3 kali itu penegasan kan?:)
ingatkanlah aku sahabat,ingatkanlah aku sahabat,ingatkanlah aku sahabat.
bantulah aku saat aku terjatuh.




MARI BERPESAN-PESAN PADA KEBENARAN DAN KESABARAN :)

bimbinglah aku~betulkan aku jika salah~ingatkan aku kerana kita perlu saling mengingati.
bukan kerana kita tidak tahu,tapi kerana kita insan(pelupa).



********************** ************************* ************************



i miss u,aina :') (minggu depan aina da abes PLKN!)
saya rindu semua sahabat-sahabat zealous saya! ♥ (x ley sebut nama,nanti x adil!hehe..intan rindu semua..ikhlas!aina tu len..hehe,,)
kepada fattah,kamil dan faizol yang berada di darul-qur'an..chaiyok!
mujahadah itu pahit kerana syurga itu manis :)
berada dalam jalan Allah memang banyak dugaanya apatah lagi penghafaz qur'an seperti kamu.
(fattah share his experience as a hafiz just now kat fb.banyak dugaan sebenarnya.ye lah,sedangkan mereka yang menghafal qur'an diuji,inikan manusia selemah kita)
chaiyok2!(teringat fattah selalu bacakan doa sebelum masuk dewan exam~)
rabbi inni lima anzalta ilaiya min khoirin faqir~

betul pepatah arab:

"zur ghibban tazdad hubban"
(sebenarnya tengah rindu juga pada mak saudara sejak pindah ampang ni,padahal dulu duduk dekat,tak kisah pun..hehe)

betullah pepatah arab di atas yang bermaksud:
jalan berziarah,bertambah sayang..
lebey kurang macam tu la walaupun dalam melayu pelik sikit bunyinya..hehe..

macam lagu melayu ada juga kan,kan..

tuai padi antara masak(x sure masak or masa actually..hehe;p)
esok jangan layu-layuan,,
intai kami,antara nampak,,
esok jangan rindu-rinduan~ :)

(malam ni x dapat tido dengan mama sebab tidur umah mak cik for 3 days..eh,sedey pulak,td rindu dekat mak cik!hehe;p)

nyanyi nasyid sikit~
sesegar...hijau daunan..
begitulah..kita diibaratkan,tiada siapa yang bisa memisahkan kita,antara..kita semua~




*********************************************************************************

selingan:

perbualan seorang ustaz dengan anak muridnya:

enti nak suami yang baik?

tapi enti sendiri buad maksiat!(masyallah..terkedu mendengarnye..teguran yang tegas!teguran berhemah tak semestinya lembut sahaja~)

enti nak suami yang rajin qiam..enti qiam x??
errk!-.-'
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 comments:

Husna Izzati said...

may Allah bless u girl.
Ujian tu bkn utk hafiz/hafizah je,tp utk smua org utk tntukn thap iman msg2.al-ankabut:2.
smoga ukhwah dberkatiNya.

INTAN NADZIRAH said...

syukran kak husna :)
mm..btol2..lepas sy rase nak temu ramah hafizah2 la..hehe..nak tanye pengalaman2 ;)